Mackay region, Cape Hillsborough National Park - Reisverslag uit Mackay, Australië van Mirjam en Teun Bakkenes - WaarBenJij.nu Mackay region, Cape Hillsborough National Park - Reisverslag uit Mackay, Australië van Mirjam en Teun Bakkenes - WaarBenJij.nu

Mackay region, Cape Hillsborough National Park

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam en Teun

07 Januari 2015 | Australië, Mackay

Zoals in het vorige bericht vermeld zijn we stiekem voor 7.00 uur vertrokken richting Mackay.

Teun aan het stuur met z'n ogen op de weg. Ik als bijrijder met m'n ogen dicht. Zoals velen van jullie weten slaap ik soms al bij Rotterdam en als we zoveel km rijden word ik al snel slaperig.

Met ongeveer 9 uur rijden en aardig wat km achter is komen we aan in de Mackay region. We verblijven in een natuurpark net boven Mackay. Het Cape Hillsborough national park. Dit is echt een aanrader om te bezoeken. Je zit ver van de bewoonde wereld af, op een super leuke gezellige camping. De dichtstbijzijnde supermarkt is 40 km terug, en als je net zo slim bent als ons om geen boodschappen te doen ben je compleet afhankelijk van de camping supermarkt en die is, zoals jullie misschien wel weten, DUUR! Maar ach, je moet toch eten en drinken.

Waarom we deze plek uitgekozen hebben is voor ons duidelijk: Kangaroos! Het schijnt dat als je vroeg op staat, rond 5.00 uur, dat de wilde Kangaroos op het strand zijn. Dus dat is natuurlijk iets wat wij graag willen zien! Dus op tijd naar bed omdat de wekken vroeg staat en ook gewoon omdat we moe zijn van een lange dag rijden. (Teun dan eigenlijk ik kan bijna niet moe zijn van al dat slapen in de auto haha maar ach Teun noemt me niet voor niets een koala ik slaap altijd haha)

De wekker gaat dan ook om 5.00 uur en we lopen, net zoals alle andere campinggasten, in onze pyjama en wilde bos haar zo het strand op. Onze camper staan bijna direct aan het strand alleen een aantal bosjes belemmeren ons het zicht.

En ja hoor! Kangaroos! Nou eigenlijk zijn er uiteindelijk 2 aardig grote Kangaroos en ongeveer 7/8 walibis. Ik heb natuurlijk m'n camera mee genomen en kan prachtige foto's maken, ik wilde om de Kangaroos heen lopen maar daarvan ik bewoog kwamen er een aantal zo aan gehupt en blijven ongeveer 1,5 meter voor me staan! Dit levert natuurlijk fantastische foto's op die ik lekker nog niet ga delen met jullie maar bewaar voor als we terug zijn :P

Dit was wel het hoogtepunt van onze dag want de rest van de dag hebben we besteed aan luieren, zonnen en Teun heeft de gehele middag aan het strand gestaan met een haak en visdraad. Hij wilde graag het avondeten vangen voor vanavond zodat we niets in de dure campwinkel hoeven kopen maar helaas is dit mislukt en heeft hij NIETS gevangen!

Uiteindelijk dus toch naar de campwinkel en werd het pasta met tonijn en tomatensaus. Niet verkeerd overigens.

Wat ik nog vergeten ben te vertellen...
We zitten op dit moment in een gedeelte waarbij de zee vol schijnt de zitten met kwallen! En niet de kleine die wij gewent zijn, nee de giftige en dodelijke soorten. Helaas kunnen we daarom nergens in de zee zwemmen en zie je dat ook echt niemand doen! Het schijnt het seizoen te zijn op dit moment. Tot en met maart zelfs, we zijn dus aangeleverd op de verkoelingen van de zwembaden bij de campings. Helaas zijn die soms niet groter dan een jacuzzi.

Morgen willen we weer verder trekken richting Arlie Beach om daar de boot te pakken richting de Whitsundays. Als ik jullie was zou ik dit opzoeken op internet haha dan kunnen jullie alvast jaloers worden en met vol verwachting uitkijken naar onze volgende verhalen ;)

Veel liefs en tot snel.

  • 11 Januari 2015 - 11:53

    Sascha:

    Heerlijk jullie verhalen te lezen. Ga zo door Jaap wil ook bijna ;-)

  • 11 Januari 2015 - 14:18

    Nelleke:

    dat klinkt goed, lekker verder genieten liefs nelleke

  • 12 Januari 2015 - 12:24

    Inge:

    Mooi verhaal weer Mirjam, al moet ik er niet aan denken
    om 9 uur in een auto te zitten. Die dure campingwinkel
    kan je compenseren met die "ïllegale" overnachting. haha
    Lekker ontspannen Teun "even vissen". We hebben de
    White Sunday Ilands opgezocht op internet....PARADIJSELIJK!!!
    Die foto's van jullie daar, zien we wel als jullie thuis zijn...het
    contrast met hier: grauw,grijs,storm en regen is anders te groot.
    Veel plezier en geniet !!





  • 12 Januari 2015 - 14:03

    Eite:

    Klinkt allemaal erg goed, maar Mirjam zo hebben we jou toch niet opgevoed, foei ;) :)!
    Ik heb die White Sunday Ilands ook even opgezocht Inge, idd. paradijselijk! Zie alleen maar op televisie of in je dormen :).
    Nou ga ik komende donderdag een lang weekend naar Texel (het huisje van de collega van Marja), ook een 'paradijselijk eiland', alleen ben ik bang dat ik daar een heel ander (weer)beeld aantref ;).
    Ik geniet in ieder geval van jullie verhalen en avonturen, maar jullie maken wel heel veel kilometers zo. Dus het kan niet anders dat jij, Mirjam, helemaal uitgeslapen ;) weer thuis komt en Teun nog een weekje nodig heeft om bij te komen van al dat turen en ook nog links rijden.
    Ik wacht met belangstelling jullie volgende verhaal af en ondertussen wens ik jullie nog heel veel plezier en spannende avonturen. Liefs en geniet, Papa xx

  • 13 Januari 2015 - 11:53

    Kimberly:

    Jeetje wat leuk om dit zo te lezen! Lieverds ga nog maar even heel erg genieten samen.
    Ik verheug me al op de mooie foto's :)

    xx

  • 13 Januari 2015 - 19:29

    Marja En Wim:

    Wij lezen met veel jaloezie jullie verhalen, wat een mooie reis maken jullie. Op internet jullie volgende plek opgezocht, echt super.........! En dan te bedenken dat het hier bereweer is, storm en regen. We gaan vrijdag maar naar de vakantiebeurs om ook een beetje in de vakantiesfeer te komen, tja je moet toch wat....
    Jongens geniet er maar van, we wachten op jullie nieuwe verhalen.
    Liefs Marja en Wimxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam en Teun

Actief sinds 23 Dec. 2014
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 6363

Voorgaande reizen:

26 December 2014 - 31 Januari 2015

Honeymoon in Australie

23 December 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

26 December 2014 - 28 December 2014

And so the journey begins...

Landen bezocht: