Dag 2: Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirjam en Teun Bakkenes - WaarBenJij.nu Dag 2: Down Under - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirjam en Teun Bakkenes - WaarBenJij.nu

Dag 2: Down Under

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam en Teun

29 December 2014 | Australië, Sydney

Na zoon lange vlucht slaap je altijd wel goed als je in bed beland maar als je in een luxe hotel slaapt slaap je toch net even iets lekkerder. :) Door de jetlag wel lekker vroeg wakker zodat we voor de hitte met onze backpack richting het pick-up punt van onze campervan kunnen. Eerst maar even ontbijten. Zelfs in het ontbijt is terug te zien dat het een heerlijk luxe hotel is. Verse zalm, verse sapjes, wafels, biologisch fruit, toast, croissants en noem het maar op ze hebben het!

De maag weer gevuld en op naar het treinstation. We waren binnen een klein uurtje op de hoek van het pick-up punt. Zo te zien waren we niet de enige die een camper op komt halen er zaten al genoeg mensen te wachten. Alle papieren invullen en uiteindelijk toch besloten dat ik toch mag rijden hier zonder extra verzekering dus mocht Teun een keer te moe zijn zou het altijd nog kunnen. (Niet dat het een heel slim plan is, ik ben zo rechts georiënteerd als het maar zijn kan. Bij de eerste meters naast Teun zitten ging ik voor m'n gevoel al de verkeerde kant van de rotonde op.) Na iets langer te hebben gewacht als voorspeld eindelijk onze campervan gekregen. Hij is ons ook iets groter uitgevallen als we zelf gedacht/besteld hadden. Wat natuurlijk helemaal niet erg is, want terwijl ik dit schrijf, 3 dagen later, zijn we heel blij dat het allemaal wat ruimer is! Teun is aardig lang en ik slaap nog al breed. Zien jullie het beeld al voor je? Teun z'n voeten buiten de deur aan de achterkant en z'n armen aan een kant van het busje als hij slaapt. ;) gelukkig is dat nu niet het geval. Al is het natuurlijk geen luxe hotel! (Bed hard kan je kont niet keren met z'n tweeën omkleden etc etc... Haha)

Maar de campervan in ontvangst genomen en daar gaan we! Eerst maar even boodschappen doen. En daarna naar het strand om even een dagje te relaxen... Helaas.... Aangekomen op de parkeerplaats van de supermarkt hoor ik toch echt een sissend geluid, een lekke band! En dat al na 10 minuten onderweg! Teun onder de auto maar nergens het gereedschap te vinden om het reservewiel er onder vandaan te halen. Dan maar de verhuurmaatschappij bellen en ze sturen een mannetje van de road assistent. Kan wel 60 minuten duren. Eerst maar even boodschappen doen nu we toch moeten wachten. Uiteindelijk na 90 minuten wachten komt er een ontzettend vriendelijke man die ons snel aan een nieuwe band heeft geholpen. Maar wat nu... Een grote spijker of schroef zit er in de band dus die morgen we sowieso laten maken voordat we verder gaan. Bandencentrum natuurlijk dicht op maandag dus dan maar terug naar het pick-up punt. Uitgelegd dat we net onderweg waren en dat we nergens de band kunnen laten maken waar het vergoed word of zij misschien een oplossing voor ons hebben. Na wat overleg hebben ze een oplossing. Door de drukte is het iet mogelijk om een andere band onder onze campervan te plaatsen dus dan maar een totaal nieuw busje. Iets nieuwe als de vorige. Even alles overgooien en we kunnen weer vertrekken. (Helaas zijn de banen en nectarines achtergebleven deze zijn waarschijnlijk rot voor de volgende gebruikers)

Helaas is het al laat in de midden en de jetlag begint ook weer aanwezig te zijn dus we gaan opzoek naar een camping om te overnachten. Dit is nog aardig lastig rond Sydney en ook vooral omdat het zomervakantie is en alles volgeboekt is.

Een leuke camping gevonden maar nu is het nog de vraag hoe krijgen we het bed in elkaar? Achter in hebben we nu een tafel en twee bankjes en op de een of andere manier moet je de tafel kunnen laten zakken om dit tot een bed te maken. Wij komen er niet uit dus maar even de buurman gevraagd of hij misschien enig idee heeft. En deze beste man had het natuurlijk binnen een minuutje geregeld. Zo en nu even wat eten en op tijd naar bed. Morgen willen we naar Bondi Beach gaan en de Bondi to Coogee Coastal Walk lopen.

Tot snel weer,
Liefs, Teun en Mirjam

• 02 Januari 2015 - 11:15

Inge:

Leuk verhaal weer... en fijn dat hulp altijd aanwezig is
    nu jullie schijnbaar " ALLES" willen meemaken!!!

• 02 Januari 2015 - 17:18

Oma Bakkenes:

Niet te geloven!!! Veel gelachen om dit verhaal. 'Oh kind, zou niks voor mij zijn"
    Ik wens jullie nog heel veel plezier samen.

• 03 Januari 2015 - 09:57

Sascha (klant):

Hoi Mirjam, het is nu al leuk jullie verslagen te lezen. Ben benieuwd wat jullie verder op jullie pad gaan tegenkomen. Ik zeg een geweldige start van het nieuwe jaar. Veel geluk samen.

• 04 Januari 2015 - 10:54

Wim :

Hoi hier Wim jullie geestelijk reisleider lees vandaag Jesaja 1-3 wat zegt: ls er een kangoeroe over de baai gesprongen dan ben je hem kwijt. zoek dan ook maar niet verder, maar zoek wel het licht en de zegen bij elkaar. Mirjam en Teun goede reis en veel plezier en zoals een oud Germanisch gezegde ons verteld: Ga met God en hou de gulp toe.

Broeder Wim

• 04 Januari 2015 - 10:54