Cairns - Adelaide -Hahndorf - Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Mirjam en Teun Bakkenes - WaarBenJij.nu Cairns - Adelaide -Hahndorf - Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Mirjam en Teun Bakkenes - WaarBenJij.nu

Cairns - Adelaide -Hahndorf - Mount Gambier

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam en Teun

21 Januari 2015 | Australië, Mount Gambier

Cairns - Adelaide- Han

Na een gister heerlijke dag op zee doorgebracht te hebben gaan we vandaag onze campervan inleveren en inchecken in het Dubbeltree by Hilton Hotel in Cairns. We hoeven de campervan eigenlijk pas morgen in te leveren maar helaas heeft het hotel een parkeergarage met een maximale hoogte waar wij niet in kunnen. Hierdoor moeten we aan de straat parkeren en dit word behoorlijk duur aangezien het parkeren hier zelden gratis is. Daarom hebben we besloten om vandaag op ons gemak de camper uit te ruiken en een beetje schoon te maken om hem eind van de ochtend in te kunnen leveren. Eerst maar en onze bagage dumpen in het hotel zodat we in deze hitte niet moet onze tassen hoeven te sjouwen.

Aangezien we twee nachten in het hotel hebben en de Australian open zijn begonnen nemen we net de eerste middag er goed van en liggen we heerlijk de rest van de middag op bed tennis te kijken. Wat kan een mens gelukkig worden van een goed bed, tennis op tv en een koud drankje!

Doordat de luchtvochtigheid behoorlijk hoog is in Cairns komt er aan het eind van de middag een behoorlijke stortbui naar beneden en begint het flink te onweren. Wij zijn nu nog blijer dat we in een hotel zitten en niet meer in onze campervan!

In Cairns hebben we niet veel meer gedaan als een beetje luieren bij de lagoon in het centrum en aan het einde van de dag tennis kijken en uitzoeken wat we gaan doen tussen Adelaide en Melbourne. Onze vlucht vertrekt woensdag ochtend vroeg zodat we rond 12 uur onze auto op kunnen halen in Adelaide.

Met een korte vlucht van 3 uur zitten we niet meer in de tropische temperaturen van 36 graden in Cairns maar in de 20-25 graden van Adelaide. We waren toch wel erg gewend aan de zomerse temperaturen en moeten toch behoorlijk wennen aan dit "koude" weer. (Voor jullie klinkt dit natuurlijk allemaal erg tropisch,20 graden. Haha het is inderdaad altijd beter als de 5 die jullie nu ervaren!)

We kunnen gelijk na onze vlucht de huur auto opalen bij Hertz en off we go. Een nieuwe road trip!

De eerste stop is: Hahndorf. Dit is een oud dorpje wat nog geheel in Duitse stijl is. Ze verkopen hier ook grote pullen bier en braadworst. Na een heerlijke lunch, nee geen braadworst maar steak!, gaan we weer verder op weg naar onze eerste overnachting in Mount Gambier. Dit is denk ik de meest bijzondere overnachting van de gehele vakantie. We slapen namelijk in de gevangenis, en nee we hebben niets verkeerds gedaan! Mirjam is keurig op de bijrijders stoel blijven zitten en is niet achter het stuur gekropen. We hebben dus niet aan de verkeerde kant van de weg gereden en Teun houd zich netjes aan de snelheid. ;) Deze gevangenis is omgebouwd tot motel! Hoe gaaf is dat. Je slaapt echt in cellen en de gevangenis is nog zo goed als in originele staat. Gelukkig kan je de deur van je "cel" gewoon van de binnenkant open maken en heb je een eigen sleutel gekregen.

Het plaatsje Mount Gambier is niet bekend omdat het een berg is, maar omdat het aan een groot Blauw meer ligt (Blue Lake). In het meer kan je niet zwemmen door de stijle randen maar wel omheen rijden/lopen/fietsen. Blue Lake zegt het al, blauw meer, het heet z'n naam gekregen omdat het zo blauw is. Door een onverklaarbare reden word het meer in de zomer van de een op de andere dag fel blauw van kleur. Elk uur van de dag is de kleur blauw van het water anders.

Wat verder nog bijzonder was in Mount Gambier was het sinkhole net buiten het dorp. Een bijzonder natuurverschijnsel waar ze hier een echte toeristen attractie van hebben gemaakt. In de gevangenis ;) vertelde de eigenaar dat we rond 20.00 uur 's avonds moesten gaan zodat we de possums konden zien als ze uit hun slaap kwamen en gevoerd konden worden. Wij waren er precies op tijd om ze nog rustig te kunnen zien. Toen wij weg gingen kwam er een hele stoet met gezinnen aan die die beesten gingen voeren met vers fruit en brood. Logisch dat die beesten zo dik waren de hebben obesitas. :P

Na een heerlijke nacht in de gevangenis, ik heerlijk onder een elektrisch deken (dit hadden ze vroeger niet denk ik maar ik was er behoorlijk blij mee!), gaan we vandaag verder op pad richting Port Campbell. Hier is eigenlijk niet heel veel te zien behalve voor de plaats al een gedeelte van de Great ocean road te bezichtigen is. Deze dag doen we dus ook lekker rustig aan en aangezien het niet zo lekker weer is. Bewolkt en veel wind gaan we op tijd naar onze hotel kamer om weer een paar goede wedstrijden van de Australian Open te bekijken.

Tot snel weer, liefs Teun en Mirjam.