Port Campbell - Great Ocean Road - Apollo Bay - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Mirjam en Teun Bakkenes - WaarBenJij.nu Port Campbell - Great Ocean Road - Apollo Bay - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Mirjam en Teun Bakkenes - WaarBenJij.nu

Port Campbell - Great Ocean Road - Apollo Bay

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam en Teun

23 Januari 2015 | Australië, Apollo Bay

Vandaag zou een beetje een uitdaging worden. We hebben vrij weinig hotels vooraf geboekt omdat we gewoon in Australië zelf wilde kijken waar we per dag zin in hadden. Helaas hebben we op de Great Ocean Road geen rekening gehouden met de zomervakantie hier. Via booming.com zijn veel plaatsen voor 100% vol geboekt. We hadden leuke plaatsen gevonden waar we eventueel twee nachten wilde blijven om lekker aan net strand te liggen als het weer het toe laat, maar helaas zijn daar natuurlijk alle hotels vol geboekt. Dan maar een alternatief gezocht voor 1 nacht en kwamen we uit in Apollo Bay in een super leuk klein motel met moderne kamers en een onwijs gastvrije dame achter de incheck balie. Helaas had ze voor ons maar een kamer voor 1 nacht. Wat onwijs jammer is aangezien het een super fijne kamer was vlak bij het strand en een kleine hoofdstraat met cafeetjes.

Op de weg richting Apollo Bay hebben we natuurlijk uitgebreid de Great Ocean Road bekeken alle uitzichtpunten gezien en natuurlijk de twaalf apostelen. Zelfs nog een klein beetje landinwaarts gereden om te zoeken naar wilde koala's. En ja! We hebben er een aantal in het wild gezien. Gewoon zo langs de weg in een boom! Zo gaaf om nu dé dieren van Australië allemaal in het wild gezien te hebben.

Vanmiddag een middagje heerlijk op het strand gelegen om ook een beetje te relaxen en we moeten natuurlijk wel ons bruine kleurtje onderhouden. Vanavond gezellig tapas wezen eten en sangria drinken. Dit noemen wij genieten.

Waar we morgen heen gaan moeten we nog even bekijken er is niet veel keus aangezien het langs de kust vol zit omdat het zomervakantie is. In Melbourne zitten veel botels vol omdat het schoolvakantie is én de Australian open zijn begonnen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk we willen natuurlijk miet teveel betalen voor een nachtje slapen.

Maar goed eerst maar eens genieten van dit heerlijke bed!

Tot snel weer, liefs Teun en Mirjam.

• 31 Januari 2015 - 19:51

Inge En Aad:

Net de 3 laatste verhalen achter elkaar gelezen,
    aangezien die tegelijkertijd binnen zijn gekomen vandaag.
    Julllie hebben weer heel leuke dingen beleefd en ook
    het besef gekregen dat een lekker bed je al
    gelukkig kan maken. Ik moet gelijk even aan dat liedje
    denken..... Een Eigen Huis, Een plek onder de zon
    en altijd iemand in de buurt die van je houden kon...
    Vandaag is het 31 januari en zijn jullie onderweg naar
    dat Eigen Huis... daar wachten die twee rode smurfen
    en ook wij zijn blij om jullie weer te zien...
    We zijn benieuwd naar jullie verhalen en zeggen hier
    maar even WELKOM THUIS !!!!