Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Mirjam en Teun Bakkenes - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Mirjam en Teun Bakkenes - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Mirjam

Blijf op de hoogte en volg Mirjam en Teun

07 Januari 2015 | Australië, Frasereiland

Vandaag gaan we een dagje Fraser Island bezoeken. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik moet verwachten maar heb een klein beetje hoge verwachtingen. Als je naar de oostkust van Australië gaat moet je dit gezien hebben zeggen de reisgidsen.

We hebben een Tour geboekt met een kleine groep van max. 4 personen. Dus eigenlijk hebben we een privé auto. Het heet de Hummer Tour alleen wij rijden niet in de Hummer omdat er een kapot is wij rijden in een Toyota Landcruser, eerlijk gezegd ook een veel betere auto als een Hummer. Meer been ruimte en een hogere zitting. We worden om 7.45 opgehaald bij onze camping en vertrekken dan voor een kleine rit van ong. 20 minuten naar de Ferry die ons naar Fraser Island gaat brengen. De overtocht duurt ongeveer 30 minuten en gebeurd geheel rustig. Afgezien van het feit dat je niet overboord moet vallen, wat je eigenlijk nooit moet doen als je op en boot zit, omdat hier aardig wat krokodillen schijnen te zitten.
Het voordeel van onze Tour is dat we altijd als laatste met de auto op de boot gaan dus er altijd als eerste af zijn. Ideaal! Vooral omdat we dan voor alle grote Tour bussen voor zijn waar ongeveer 40 man in zit.

Als eerste een heerlijke "morning tea" met heerlijke chocolade cake en daarna een kleine wandeling richting Lake Mckenzie. Hier mogen we ongeveer een uurtje blijven om te genieten van het heerlijke zoete water, ontzettend mooie witte zand en niet te vergeten blauw water. Of zoals Teun altijd verbeterd helder water het is niet blauw ;).

Onze volgende stop is een lunch in het midden van het eiland ik moet zeggen de weg is een drama en ben blij dat ik niet hoef te rijden! Overal gaten en zandhopen op de weg. Op Fraser Island zijn er geen asfalt wegen en is alles zand! Je bent verplicht om met een 4x4 het eiland op te gaan doe je dit niet zit je na 5 meter al vast in het zand! Ik denk trouwens niet eens dat je de Ferry op komt maa pr goed dat terzijde. Gelukkig hebben wij een goede chauffeur, genaamd Dave, die dit werk al een tijdje doet en zeer ervaren is met de wegen.

Hij zorgt ontzettend goed voor ons, waar wij ook veel geld voor hebben betaald overigens, een heerlijke lunch staat klaar als wij terug komen van onze korte wandeling door een stukje regenwoud op het eiland.

De noordkant van het eiland heeft een 75 Miles lang zandstrand waar je gewoon met je 4x4 overheen mag rijden als een snelweg. Dave verteld ons dat hier gewoon de regels gelden want er is een snelheidslimiet van 80 km/h. Ook hier moet je je gewoon aan de snelheid houden omdat er vaak genoeg gecontroleerd word met een laser.

Nadat we over een groot gedeelte van het strand gereden zijn komen we bij een wrak schip. Dave heeft ons wel verteld hoe langhet er al lag en waarom het nooit weggehaald is, maar hij sprak zo onduidelijk dat ik maar de helft onthouden en verstaan heb dat ik het in geen mogelijkheid na kan vertellen.

Onze laatste stop, voor we terug moeten naar de ferry, is Eli creek. Dit is een beekje die langzaam naar de zee toe loopt. Totaal overschat! Vooral leuk voor kleine kinderen die er niet kunnen staan maar wij komen net tot onze bovenbenen in het water en lopen maar rustig weer richting het strand. Dit had wat ons betreft over geslagen mogen worden en in de plaatst nog een uurtje bij Lake Mckenzie kunnen liggen. Een voordeel is dat toen we terug kwamen bij de auto Dave op ons stond te wachten met champagne, aardbeien en bonbons. Luxe ;)

Rond 5.00 uur hebben we weer de Ferry terug en worden we netjes weer afgezet op onze camping. Ons plan was eigenlijk om een stukje meer naar het noorden te rijden zodat we morgen niet zoveel km hoeven te maken. Aangezien we ongeveer om 6.00 uur aankwamen op de camping en we allebei totaal geen zin meer hadden om te gaan rijden wilde we nog een nachtje blijven. Helaas was de receptie al gesloten van de camping en we konden niemand meer bereiken om aan te geven dat we toch nog een nachtje wilde blijven. Gelukkig was dit een camping waar je zo op kon rijden en hebben we "illegaal" een nachtje verbleven. En stiekem zijn we ook maar weer voor 7.00 uur vertrokken zodat we niets hoefde te betalen, maar..... Ook omdat we flink wat aantal km wilde rijden om in de buurt van Mackay te komen. ;)

Tot morgen ;)
Mirjam en Teun

• 11 Januari 2015 - 11:20

Inge:

Mooie dag!!! Fijn dat jij het verhaal kon schrijven
    Mirjam, dat betekent dat het beter met je gaat??
    Nu geen gezondheidsperikelingen meer, vizier
    vooruit.... Geniet van het moois om je heen en
    elkaar XXX

• 11 Januari 2015 - 19:18

Cocky Berrevoets:

Wat een mooi verhaal is dit weer, het is wel erg leuk om jullie ervaringen te delen op deze manier.
    Genieten.