The journey begins... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirjam en Teun Bakkenes - WaarBenJij.nu The journey begins... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirjam en Teun Bakkenes - WaarBenJij.nu

The journey begins...

Door: Teun

Blijf op de hoogte en volg Mirjam en Teun

28 December 2014 | Australië, Sydney

Het is 2e kerstdag 19.. oh nee, 2014!
Na ons behoorlijk genoeg te hebben gedaan v.w.b. eten; kerstavond Griekse specialiteiten rest. Alfa, 1e kerstdag huize Slootheer & van Doorn te Tienhoven en 2e kerstdag huize Bakkenes (Pa & Ma) is het dan eindelijk tijd voor onze welverdiende (vinden wij althans) huwelijksreis.
‘S ochtends extra vroeg op om het huis nog een laatste keer grondig te reinigen, zodat Timo in een schoon huis zijn “paar-straatjes-verderop-vakantie” kan beginnen.
Mirjam draait nog de laatste wasjes weg en heeft keurig alle kleding, toiletspullen e.d. alvast voorgesorteerd en op bed klaargelegd.
Rond een uur of 12 heeft Mirjam haar tas al volledig gevuld en is wat dat betreft ready-to-go.

Teun doet het weer op de welbekende manier, laatste momentwerk.
Er is immers nog zeker een uurtje over na het kerstdiner bij Pa & Ma Bakkenes.
Zo gezegd zo gedaan, na het eten nog even naar huis voor de laatste dingetjes; Tas inpakken, papieren & paspoort bij elkaar, Faay en Nina een momentje extra aandacht, extra eten voor ze neergezet, snel nog een bakkie koffie voor Eite, deur op slot en gas is alles!
Rond 18:30 gearriveerd op Schiphol, keurig op tijd om in te checken (zou je denken)
Want wat blijkt, je hebt 2 tickets geboekt in een en dezelfde boeking, maar het komt bij KLM blijkbaar niet op dat je dan hoogstwaarschijnlijk ook met z’n tweeën reist 
Zo had Mirjam stoel 26A en Teun 30C en bleek het bij de stoelselectie ook niet mogelijk om naast elkaar te zitten. Althans, niet zonder bijbetaling á € 30,00… Totaal bezopen natuurlijk dat je voor een normale stoel (waar je reeds voor betaald hebt) extra moet betalen om zodoende bij elkaar te kunnen zitten.
Voor een korte vlucht hadden we ze het plezier niet eens gegund, maar aangezien de eerste vlucht al bijna 10uur bedroeg zijn we toch overstag gegaan.

Snel vergeten die vorige alinea, proberen wij ook maar!
Na een vlucht van ong. 9,5uur zijn we goed en wel aangekomen op de luchthaven van Chengdu(China) en van hieruit, na een tussenstop en een kleine vertraging(ca. 45min), doorgevlogen naar Guangzhou(eveneens China).
We hebben toch ook al wel de nodige hindernissen moeten nemen om überhaupt door te kunnen.
Vanaf Chengdu konden ze Mirjam wel inchecken op de vlucht van Chengdu  Guangzhou, maar de vlucht van Guangzhou naar Sydney ging om een of andere reden niet… Waarom niet? Dat was lastig, iets met systeem!
Gelukkig kunnen we de Chinezen niet pakken op hun talenkennis wat dat betreft… Ze spreken heel goed CHINEES.
We moesten dan maar gewoon op Guangzhou Mirjam nog even inchecken, dan zou het wel goedkomen.
Zo gezegd zo gedaan, na een short domestic flight op zoek naar de juiste incheckbalie voor onze transitvlucht naar Sydney… gaat vrij soepel, als de borden ook nog eens Engelse leestekens zouden vertonen hadden we het waarschijnlijk nóg sneller kunnen doen.
Hier bleek het echter ook niet mogelijk om Mirjam in te checken, iets met Immigration, Visa Australia en supervisor.
Het verhaal uiteindelijk; Bij het aanvragen voor het Australische Visum heeft Teun keurig netjes Mirjam haar (nieuwe) volledige naam doorgegeven: Mirjam Bakkenes-Slootheer
Dit staat natuurlijk nog even niet in haar (oude) paspoort…
Even snel op de smartphone het “immigration granted” formulier gedownload en laten zien en hoppa er kon ingechecked worden.
Nu nog de uitdaging om stoelen naast elkaar te krijgen aangezien Teun op het vorige vliegtuig al ingechecked was.
Lekker brutaal gewoon in de priority lane gaan staan, eigenlijk doorgelopen want er stond daar dus geen rij 
Bij het inchecken maar aangegeven dat Teun het geen probleem zou vinden om bij de nooduitgang te zitten i.v.m. beenruimte en dat hij zijn, reeds gereserveerde stoel, met alle liefde af wilde staan.
Deze lieftallige dame sprak gelukkig wel voldoende Engels om het te begrijpen en ja, je raad het al… emergency exit!
Niet wetende dat we uiteindelijk vervoerd zouden gaan worden met een nagenoeg nieuwe Airbus A380! Zo’n dubbeldekker bus waarvan je nooit zou verwachten überhaupt van de grond te komen!
Nu zijn we die eenmalige € 30,00 euro natuurlijk allang weer vergeten.
Heden ochtend veilig geland op de luchthaven van Sydney en snel met de trein de stad ingedoken om naar ons hotel te gaan.
Uitgestapt op Circular Quay(direct aan de haven, tegenover het Opera house en met uitzicht op de Sydney harbour bridge) om nog de laatste 10min naar ons hotel te lopen.
Onze kamer was helaas nog niet helemaal gereed dus zijn we maar even sushi gaan halen met een gezonde shake bij de lokale vitamine Boost bar… toch wel handig dat je ongeveer nog weet waar het zat.
Rond half 1 weer terug bij het hotel en gelukkig was de kamer gereed! Het was de moeite waard om te wachten kregen we beneden al te horen, en het is nog waar ook!
Keurige grote kamer met groot terras(1 vd 2) boven de haven, backpacks werden omhoog gebracht en nog geen 5 minuten later stond er een dame met een fles champagne en chocolaatjes voor de deur. Welcome gift for the lovely newly weds.
De fles soldaat makende sluiten we dan ook het eerste stuk maar af.

See you next time!
Liefs,
Teun & Mirjam

• 28 December 2014 - 16:40

Marja:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Nu eerst even uitrusten en acclimatiseren en dan er helemaal voor gaan. De eeste foto,s zien er al heerlijk uit hoor!!!

• 28 December 2014 - 17:28

Inge:

De heenvlucht is al een heel verhaal, leuk om te lezen!!! mooi welkom ook in jullie hotel.
    ik ga zo even door de sneeuw klunen om jullie poezen eten geven met natuurlijk
    een dikke knuffel erbij.

• 28 December 2014 - 19:37

Cocky :

Ik heb met heel veel plezier jullie eerste stuk van jullie honeymoon gelezen.
    We zijn blij dat jullie inmiddels in Sydney zijn.
    Mochten we elkaar niet meer kunnen mailen dan wensen we jullie een heel mooi uiteinde en een prachtig 2015. Liefs Bart en Cocky

• 31 December 2014 - 11:35

Prisca:

Lieve Mirjam en Teun ,
    Wij wensen jullie een heel
    Gelukkig en gezond 2015 toe
    Geniet van elkaar op jullie speciale
    Reis veel liefs prisca, Jasper en Ruben

• 31 December 2014 - 21:05

Aad En Inge:

Jullie nieuwe jaar is begonnen, op tv zagen we het
    prachtige vuurwerk boven Sydney wij wensen jullie
    alles wat je maar wensen kan... maar laat het
    vooral een gezond en vreugdevol 2015 zijn.
    over ongeveer 3 uur knallen ook hier de kurken!!

• 31 December 2014 - 21:39

Oma Bakkenes:

Teun en Mirjam, een heel gelukkig nieuwjaar en een hele gezellige vakantie, geniet. Dikke kus van oma

• 31 December 2014 - 21:46

Willem-jan , Monique En Kelly:

Beste Teun en Mirjam, voor jullie veel geluk en gezelligheid voor het nieuwe jaar, geniet van deze speciale momenten in australie . Super om al het vuurwerk te zien , vast onvergetelijk om mee te maken. Goede trip.

• 01 Januari 2015 - 01:26

Marja:

Waanzinnig vuurwerk in Sydney!! Wat een fantastisch begin van de reis. Genieten........

• 01 Januari 2015 - 18:25

Oma Nel:

Gelukkig nieuwjaar! Heel veel plezier in Australië. Groetjes Oma Nel.